Najpogostejši vzroki za okvaro avtomobilske klimatske naprave

Ključna naloga klime v avtomobilu še zdaleč ni samo hlajenje zraka v kabini. Takšna naprava je prav tako namenjena čiščenju, sušenju ter kroženju zraka. V nasprotju s hišno klimo avtomobilsko poganja motor. Ker pa se vozilo redno giblje, je klima v njem še toliko bolj izpostavljena zunanjim dejavnikom. Do okvare klime pogosto privedejo spremembe temperature ter stalne vibracije.

Kompresor klime
Kompresor klime stiska hladni plin, da lahko kroži v sistemu.

Preden se osredotočimo na najpogostejše vzroke oziroma krivce za okvaro klime, najprej na kratko predstavimo vse bistvene komponente tovrstne naprave. To so kompresor klime, elektromagnetna sklopka, zbiralnik, sušilec filtra, termo ekspanzijski ventil ter uparjalnik.

Ključne naloge sestavnih delov klime

Kompresor klime stiska hladni plin, da lahko kroži v sistemu. Sklopka omogoča direktno delovanje kompresorja, zbiralnik pa ohlaja snov s pomočjo zračnih tokov. Slednji nastajajo tedaj, ko se ventilator vrti ter se vozilo premika.

Sušilec filtra absorbira vlago iz hladilnega sistema, termo ekspanzijski ventil zagotavlja prehajanje hladilnega sredstva v uparjalnik. Ta pa dejansko hladi zrak. Nekatere avto klime so opremljene z odprto cevjo, namesto da bi imele termo ekspanzijski ventil. Njihova zasnova prav tako vključuje tudi akumulator, ki deluje kot rezervoar za tekočino.

Zatikanje kompresorja klime

Izjemno pogost vzrok za okvaro klime je zatikanje kompresorja. Najbolj očitni znaki tovrstne težave so neobičajni hrup, ki ga proizvaja kompresor klime. Zatikanje tovrstne komponente je lahko posledica njene obrabe, prav tako tudi nezadostna raven olja v sistemu. V primeru omenjene težave je treba kompresor nemudoma zamenjati.

Drugi pogost razlog za okvaro klime je nestabilno delovanje termalnega ekspanzijskega ventila. V primeru okvare tovrstnega dela ohlajen zrak prehaja v kabino v presledkih. Sama enota se lahko tudi naključno izklopi. Takšna težava praviloma povzroči tudi zamrznitev cevi uparjalnika.

Klimatska naprava se ne odziva na vklop

Pokvarjen kondenzator klime pa lahko vodi k temu, da se klima ne odziva na vklop. V primeru tovrstne okvare se lahko klima naključno izklopi med vožnjo pri nizki hitrosti. Najpogostejši razlog za samo okvaro kondenzatorja je njegovo onesnaženje, prav tako tudi onesnaženje glavne cevi v klimi. V tem primeru je potrebno vse skupaj temeljito očistiti. V nasprotnem primeru takšna okvara klime povzroči povišan tlak v sistemu klime.

Similar Posts: